Pokud se má podařit prosadit na internetu, je logicky třeba mít v první řadě web, bez kterého by se tu nedalo vlastně nic zveřejňovat. Ovšem ani vlastnictví takového webu ještě nezaručuje, že se dosáhne toho, čeho by se mělo dosáhnout. Nestačí totiž jenom něco poslat do éteru, je nezbytné zajistit i to, aby se k tomu sdělovanému dostávali ti, jimž je to určeno. Aby prostě fungovalo předávání informací a nabídek mezi těmi, kdo něco poskytují, a těmi, jimž to má být nabídnuto k využití.
Ovšem takovýto kontakt bývá nejednou problematický, a to proto, že se to, co má být sděleno, ztratí mezi ostatními nabídkami, jež jsou na internetu rovněž vyvěšeny. A je logické, že když veřejnost určitou nabídku nenalezne, nevyužije ji a veškeré snažení vyjde naprázdno.
A jak zajistit, aby se někdo o určitém opomíjeném webu dozvěděl, aby na něj zamířil, a to tak, jak je to žádoucí?
Pokud je web k nenalezení, může se vše v dobré obrátit s využitím optimalizace pro internetové vyhledávače, zkráceně SEO. Když se totiž dotyčný web upraví tak, aby co nejlépe vyhovoval požadavkům, podle nichž internetové vyhledávače jednotlivé výtvory na internetu posuzují a představují hledající veřejnosti, zajistí se tím jeho lepší umístění mezi vším nalezeným a tím vzrůstá naděje na využití.
Optimalizovat lze pro různé vyhledávače, a každá taková optimalizace přináší výlučně pozitiva. I SEO optimalizace Google, i SEO optimalizace WordPress sehrají nesporně svoji roli v tom, jakou bude návštěvnost a následná odezva, jaký efekt bude takový web mít.
Je logické, že čím víc návštěvníků je sem přivedeno, tím lepších výsledků lze dosáhnout. A o výsledky jde logicky především. A proto by se určitě mělo optimalizovat vždy, když se webu nedostává uživatelů. Protože web, jenž není využíván, není vlastně k ničemu. A to přece nelze dopustit.